سفارش تبلیغ
صبا ویژن
 RSS  |  Atom  | خانه | شناسنامه | پست الکترونیک | موبایل 09329131192 | پارسی بلاگ
اوقات شرعی

ویندوز سرور 2008

کاربرد ویندوز 2008 و مایکروسافت شل (دوشنبه 86/10/24 ساعت 7:0 عصر)

آیا ویندوز 2008 می تونه مفید باشه؟ آیا مایکروسافت شل کاربردی خواهد شد. دردی دوا خواهد کرد.
الان داشتم چهار تا کامند ساده رو تست می کردم، حجم پراسس اش به 90 مگا بایت رسیده. این سروری که من دارم سرور اکسچینج 2007 هست و من دارم در اکسچینج مایکروسافت شل رو تست می کنم.منبع مطالعه ی من هم از روی کتابی[1] که راجع به ویندوز 2008 هست حدود 5 صفحه کامند های شل جدید مایکروسافت رو تست میکنم.
از یه طرف شبکه ی سازمان مون رو می خواهیم ببریم به طرف مجازی سازی و از طرف دیگه هم مایکروسافت ادعا کرده که اکتیو دایرکتوری در ویندوز 2008 می تونه در حالتی نصب بشه به نام آر.او.دی.سی که یعنی ریدآنلی دامین کنترلر، که خیلی سبکه و می تونه بدون محیط گرافیکی و میشه به اون از طریق شل (یا مایکروسافت شل) وصل شد و کار ها رو انجام داد.
ادعای دیگه اینه که اگر شما شل گرافیکی رو نصب نکردید این شل کامندی یا خط فرمان میتونه تمام نیاز های شما رو برآورده کنه. مساله اول آموزش مدیران شبکه ی تنبل و بی سوادیه که به مایکروسافت عادت کردند و نمی تونن مثل مدیران لینوکسی همش کد و دستور وارد کنن. از طرف دیگه ای هم کندی ما ایرانی ها در خواندن و پیاده سازی مسائل روزه. که البته این یکی خیلی منفعت ها برامون داشته یکی اینکه سال ها تکنولوژی هامون عقب میافته دوم اینکه وقتی ما داریم اونها رو پیاده سازی می کنیم دیگه تقریبا اون تکنولوژی داره از بازار رخت بر می بنده و شاید اون موقع چند تا کتاب ازش هم ترجمه شده باشه و چند تا آموزشگاه فرصت طلب هم کلاس آموزشی اون رو در مجتمع فنی و امثالهم تشکیل بدن.
موضوع دیگه اینه که اگر شما بخواهید روی یک سرور مجازی مثل ایی.اس.اکس محصول شرکت وی.ام.ویر سرور هاتون رو مجازی کنین شاید برای 50 تا سرور لینوکسی 3 گیگ رم و یک سرور اچ.پی 4 میلیون تومنی اختصاص بدین. اما اگر بخواهید روی اون یک سرور مایکروسافتی نصب کنید باید دو تا سرور نصب کنید. که نمی ارزه. آخه این محصولات انقدر بار روی سیستم میذاره و انقدر منابع سیستم رو الکی اشغال می کنه که اصلا نمی ارزه و اگر هیچ ترافیکی و درخواستی هم نداشته باشه همه ی رم رو اشغال می کنه.
جالبه که توی کامند شل یه دستوری است که وبلاگ اکسچیج رو میاره. ببینید:http://go.microsoft.com/fwlink/?LinkId=35786


[1] کتاب ویندوز 2008 که از نمایشگاه خریدیم  انتشارات: سایبکس ویلی- نویسنده:بری سوسینسکی



  • کلمات کلیدی :
  • نویسنده: صابر طباطبائی یزدی

  • نظرات دیگران ( )


  • لیست کل یادداشت های این وبلاگ
    سی دی های آموزشی فارسی شرکت های بزرگ آموزشی در سراسر دنیا
    ویندوز 2008 ( فهرست مطالب این وبلاگ )
    نصب هسته ی ویندوز 2008
    مایکروسافت دسکتاپ آپتیمایزیشن پک
    دی وی دی های مایکروسافت برای نصب ویندوز
    کاربرد ویندوز 2008 و مایکروسافت شل
  • بازدیدهای این وبلاگ
  • امروز: 15 بازدید
    دیروز: 0 بازدید
    کل بازدیدها: 27182 بازدید
  • پیوندهای روزانه
  • درباره من
  • لوگوی وبلاگ من
  • ویندوز سرور 2008
  • دسته بندی یادداشت ها
  • اشتراک در خبرنامه
  •  

  • لینک دوستان من